O projekcie „Glokalizacja w edukacji dorosłych”
Projekt „Glocalization w edukacji dorosłych” skupia 4 partnerów w partnerstwo strategiczne: Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby”, Fundacja Dzieła Kolpinga w Polsce, Kolpingovo dielo na Slovensku i Latvijas Lauku Forum (sieć łotewskich lokalnych grup działania).
Głównym celem projektu jest rozwój rozwiązań dla edukacji dorosłych w kontekście „glokalizacji” poprzez współpracę między 4 organizacjami z 3 krajów, wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk w ramach partnerstwa strategicznego. Glokalizacja to analizowanie wpływu globalnych zjawisk na sprawy lokalne i odwrotnie.
Grupy docelowe projektu to personel partnerów, koordynatorzy projektów i wolontariusze w projektach i działaniach w zakresie edukacji dorosłych, trenerzy, instruktorzy, członkowie zarządów odpowiedzialni za kształcenie dorosłych, przedstawiciele organizacji pozarządowych, członkowie sieci współpracy, wszystkie osoby pochodzące z państw partnerów projektu: Polska, Słowacja, Łotwa.
Planowane w projekcie działania łączą innowacje i działania uzupełniające. Zaplanowano 5 ponadnarodowych spotkań partnerów, w krajach partnerów projektu. Tematyka tych spotkań to (wraz z organizatorami lokalnymi spotkań):
- Polska (LGD Dolina Raby) – Glokalizacja w lokalnej społeczności w zakresie życia i edukacji – rozwój lokalny kierowany przez społeczność, lokalna partycypacja i konsultacje, metody edukacji dorosłych, prezentacja dobrych praktyk, metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady kształcenia dorosłych lokalnie w kontekście glokalizacji;
- Słowacja (Kolpingovo dielo na Slovensku) – Glokalizacja w edukacji lokalnej, lokalnej tożsamości i rozwoju osobistym, wzory lokalnej kultury i lokalnej współpracy – prezentacja dobrych praktyk, metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady kształcenia dorosłych pracowników w kontekście glokalizacji;
- Polska (Fundacja Dzieła Kolpinga w Polsce) – Glokalizacja w edukacji globalnej, globalnej współzależności i odpowiedzialności, wyjaśnienie globalnych przyczyn i konsekwencji, wyjaśnienie wpływu indywidualnych osób na procesy globalne oraz wpływu globalnych procesów na indywidualne osoby, przełamanie istniejących społecznych stereotypów i uprzedzeń, przedstawienie perspektywy „Globalnego Południa” (Global South) i idei „Jednego Świata”, rozwój krytycznego myślenia i zmiany indywidualnych postaw, narzędzia on-line w edukacji globalnej – prezentacja dobrych praktyk, metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady globalnego kształcenia dorosłych;
- Łotwa (Latvijas Lauku Forum) – Edukacja multikulturowa poprzez zrozumienie różnic kulturowych, wielokulturowość, glokalizację, współpracę międzynarodową – Prezentacja dobrych praktyk, metod, narzędzi on-line, projektów; ogólne zasady wielokulturowej edukacji dorosłych;
- Polska (LGD Dolina Raby) – Globalizacja jako klucz do rozwoju zrównoważonego i trwałego edukacji dorosłych; podsumowanie poprzednich spotkań, zebranych najlepszych praktyk i przygotowanie listy zalecanych do realizacji idei glokalizacji w programach edukacji dorosłych na poziomie lokalnym i międzynarodowym.
Zakłada się, że w każdym spotkaniu weźmie udział trzy-pięć osób zaproponowanych przez każdego partnera projektu czyli około 16 osób będzie uczestniczyć w każdym spotkaniu. Przewiduje się około 40 uczestników spotkań i pośrednio 500 beneficjentów.
Projekt realizowany będzie do maja 2018 r.