„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”
Operacja mająca na celu: Sprawne wdrażanie LSR w tym realizację Planu Komunikacji, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania: „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Przewidywane wyniki operacji: Wdrożona LSR, zrealizowany Plan Komunikacji

Strona główna

NA STYKU KULTUR 2012

Szanowni Państwo, w dniach 24 – 26 lutego 2012 roku Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby” wzięło udział w charakterze wystawcy w XVIII edycji targów turystycznych „Na Styku Kultur 2012” w Łodzi. Targi – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR już od osiemnastu lat wpisują się w kalendarz polskich imprez turystycznych, a ich znaczenie stale wzrasta. To ważne wydarzenie dla całego środowiska prowadzącego działalność w obszarze turystyki i działającego na rzecz jej rozwoju w Polsce. Organizatorem targów są Międzynarodowe Targi Łódzkie, a w tym roku wydarzenie miało szczególny charakter gdyż połączone zostało z otwarciem nowego Centrum Konferencyjno – Wystawienniczego, w którym mieliśmy przyjemność prezentować ofertę obszaru LGD „Dolina Raby”. Łódzkie targi turystyczne to impreza o ugruntowanej pozycji wśród eventów o tej tematyce w Polsce, ciesząca się uznaniem i dobrą marką wśród przedstawicieli branży. Nowa przestrzeń wystawiennicza, bez barier infrastrukturalnych z nowoczesnym zapleczem robiła imponujące wrażenie.

W tegorocznej edycji targów wzięło udział 110 wystawców z kraju i zagranicy w tym 12 lokalnych grup działania. W śród tego zacnego grona znalazła się Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby”.  LGD „Dolina Raby” reprezentował z ramienia biura stowarzyszenia Pan Patryk Paszkot wraz z partnerami tj. Gminą Żegocina reprezentowaną przez Dyrektora Centrum Kultury Sportu i Turystyki Mieczysława Kędrę oraz Stowarzyszeniem Agroturystycznym „Galicyjskie Gospodarstwa Gościnne” reprezentowanemu przez czteroosobową delegację na czele z Panem Klemensem Góralem – Wiceprezesem stowarzyszenia, którego koła terenowa działają w obszarze LGD. Na stoisku wystawienniczym LGD prezentowano ofertę turystyczną i agroturystyczną obszaru w tym produkty lokalne, atrakcje turystyczne i ciekawostki gmin LGD, ofertę Powiatu Bocheńskiego, Kopalni Soli w Bochni oraz ofertę Powiatu Wielickiego.

Stoisko LGD „Dolina Raby” cieszyło się sporym zainteresowaniem odwiedzających, co pozwoliło dotrzeć z ofertą do konkretnych odbiorców w tym nauczycieli i organizatorów wycieczek, koloni i zielonych szkół; przewodników; pilotów wycieczek, indywidualnych odbiorców i pasjonatów turystyki. Nawiązaliśmy kontakt z innymi LGD i wymienialiśmy doświadczenia. Na uwagę zasługują rozmowy przeprowadzone z Sądecką Organizacją Turystyczną, która może zaowocować objęciem specjalnym wsparciem dwóch gospodarstw agroturystycznych z terenu LGD, które przystosują swoją ofertę dla osób starszych. Projekt prowadzony jest przez Panią Dyrektor Bożenę Srebro z SOT (na wspólnym zdjęciu) na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Dużym zainteresowaniem cieszył się też jedyny polski makaron gryczany z Wiśnicza. Również i w tym przypadku przeprowadziliśmy rozmowę z przedstawicielami Samorządu Województwa Łódzkiego o sposobie wykorzystania tego faktu na terenie województwa (kampania promocyjna, otwarcie rynku).

Mamy nadzieję, że udział w targach wpłynie w jakimś stopniu na zwiększenie ruchu turystycznego na obszarze LGD w 2012 roku, a nawiązane kontakty zaowocują konkretnymi wspólnymi przdsięzwzięciami. Dziękujemy za udział i wkład finansowy naszych partnerów tj. Gminie Żegocina oraz Stowarzyszeniu Agroturystycznemu „GGG”. Dziękujemy producentom, którzy przekazali materiały i produkty na targi: Firmie „Elmak” z Wiśnicza, Panu Grzegorzowi Mucha z Kamionnej za soki i przetwory, a także firmie „Jasio” wyrób i sprzedaż zabawek z drewna z Łąkty Górnej.
Zachęcamy pozostałe gminy LGD do włączenia się w tego typu przedsięwzięcia nie tylko na zasadzie przekazania materiałów promocyjnych, ale także przy udziale finansowym i osobowym, co pozwoliłoby zwiększyć powierzchnię i ofertę wspólnego stoiska, a co za tym idzie jego atrakcyjność oraz pomysł jego aranżacji. Tylko zwarta i wyrazista oferta oparta o temat przewodni obszaru Doliny Raby jest w stanie konkurować na tego typu imprezach.

Informacja i zdjęcia: Patryk Paszkot

Pozostała część galerii dostępna po otwarciu zdjęcia w nowym oknie i przesuwaniu zdjęć.

 

Print Friendly, PDF & Email